EHC-feest oktober 2020

Ruim een jaar geleden hebben Louise, Jill, Karolina, Ebbe, Maicah, Mathijs en Gavin zich opgegeven om deel te nemen aan de Eerste Heilige Communie.

Onder het motto ‘Gods Grootste Geschenk’ volgde een uitgebreid traject van voorbereidingen, waaronder totaal 11 bijeenkomsten. Doel was om zo onze St.Urbanus-gemeenschap en de kerk beter te leren kennen en om de kinderen én ouders stil te laten staan bij het geloof en elkaar op weg te helpen naar de Eerste Heilige Communie. Zo waren er ook enkele opdrachten voor thuis en volgde er een rondleiding met speurtocht door onze mooie St.Urbanuskerk. De grote dag stond gepland op 10 mei.

En tja, toen kwam het Corona-virus om de hoek kijken…. Dat was flink balen, want dat betekende voor de kinderen dat hun grote feest moest worden uitgesteld. Daar kwamen ook nog eens de zomer- en herfstvakantie bij, zodat er uiteindelijk in de herfst een datum geprikt kon worden: 25 oktober jl. was het dan eindelijk feest voor onze 7 parochiaantjes, samen met hun ouders en overige familieleden!!! Helaas kon niet iedereen aanwezig zijn, ook weer a.g.v. de maatregelen en de gestelde maximale aantallen tijdens de viering. Maar de vlag hing uit, de kerkklokken luidden voor de viering lang en feestelijk, de kerk was mooi versierd, de communicanten prachtig gekleed, de aanwezigen in opperbeste stemming, voorgangers Darek en Elly tot in de puntjes voorbereid. Ofwel alle ingrediënten waren aanwezig om er een gedenkwaardig en prachtig feest van te maken.

En dat is volledig gelukt! In een ontspannen, feestelijke sfeer volgde een mooie, gedenkwaardige viering waarbij de communicaties zich van hun beste kant lieten zien en horen, waaronder tijdens het gesprek met de kapelaan wat toch altijd best spannend is wanneer alle mensen toekijken. Niets dan lof voor de kinderen! En dan natuurlijk het moment dat zij voor de eerste keer hun Communie mochten ontvangen. Een bijzonder moment, na zo lang wachten…! Van deze bijzondere dag zijn vele foto’s gemaakt; hieronder een selectie.
Na afloop van de viering ontvingen de jonge parochianen een mooi en leuk aandenken aan hun EHC. Ook de ouders en communicantjes lieten zich niet onbetuigd: zo ontvingen de personen die hadden meegeholpen met de voorbereidingen en uitvoering op de dag eveneens een lekker pompoen-pakket wat door hen dankbaar in ontvangst werd genomen.
Bij het verlaten van de kerk werden nogmaals de kerkklokken feestelijk geluid, het dorp mocht het immers weten: vandaag was een bijzondere dag, de dag dat 7 nieuwe parochiaantjes hun feestelijke Eerste Heilige Communie hebben ontvangen!!! Beste Louise, Jill, Karolina, Ebbe, Maicah, Mathijs en Gavin: Namens de St.Urbanusparochie normaals van harte gefeliciteerd met jullie EHC!!!!!!!

Graag willen we iedereen die heeft meegewerkt in aanloop naar en aan deze bijzondere dag hartelijk danken voor hun volharding en onvermoeibare inzet waarmee deze dag als zeer geslaagd in de Urbanus-boeken kan worden bijgeschreven!!

Met dank aan Eric Weijers voor het maken van de foto's.

Klik op onderstaande foto en scroll naar beneden voor het complete foto-album. Door op een foto te klikken wordt deze groter.